top of page
  • תמונת הסופר/תmichal hershman-shitrit

בת של מלך השערים

עודכן: 27 בספט׳ 2023

למרות שאני בת של מלך השערים לשעבר יצחק שטרית ויש לי בבית חבורה של אוהבי ספורט בדגש על כדורגל כמובן, אני פחות מתחברת לז'אנר אבל נשארת מעודכנת כדי להישאר חלק מהמשפחה, אין ברירה

ובכל זאת, מה שסחף אותי הפעם להיות ממש בעניינים במונדיאליטו אלו כמובן המילים של המאמן אופיר חיים לשחקניו והדיבור בתקשורת על נאומי המוטיבציה שניצחו את המשחק. נאום שניצח משחק?! כן כן ניצחון והפסד ביד הלשון.

נאום מוטיבציה או בהגדרה התיאורטית שלו (נאום הניעה, צוונג, 2007) הוא נאום המוכר מהמרחבים הצבאיים ומשדות הקרב. מאז ומעולם נהגו מנהיגים (גם מנהיגות) ומצביאים לשאת דברים בפני לוחמיהם בטרם יצאו לקרב.

נאומים אלו שמטרתם לעודד ולהכניס רוח לחימה ואומץ התפתחו והועתקו למרחבים נוספים, כמו ארגונים וספורט ויש להם מטרה אחת ברורה - לגרום לא.נשים לעשות משהו ולעשות אותו טוב ועכשיו!

הנאום המוטיבציוני האפקטיבי צריך לכלול 4 אתגרים: • אתגר לאומי • בשביל מי אנחנו עושים זאת? הנצחון, ההצלחה היא עבור המדינה, האיגוד, הארגון. זה האתגר הפותח, תמיד. • אתגר אנושי • מה היעדים האישיים שכמפקד/מאמן/ מנהלת הצבנו לעצמנו וכיצד הם יבואו לידי ביטוי במאמץ המשותף? • אתגר מקצועי • שמטרתו להזכיר ולדרבן 'אתם יכולים/ות!' 'עשיתם זאת בעבר', 'אתם מוכנים, התאמנו, תרגלנו'. • אתגר אישי • מה הרווח האישי שיצא לחיילים/לשחקנים מזה?

לא הכרחי שכל האתגרים יבואו לידי ביטוי בכל סיטואציה, אבל אי אפשר לוותר על - *נאום קצר *קירבה פיזית בין הנואם לקהל *כל מילה צריכה להיאמר ברור ולהישמע ובהתלהבות אמיתית

אופיר חיים משתמש בנאומי המוטיבציה שלו בעיקר באתגר הלאומי: "כל מהמדינה מסתכלת עלינו.. ואנחנו לא מאכזבים אותם" והמקצועי: "אנחנו עושים את זה עם הלב, הנשמה, עם שכל.. אנחנו מיוחדים תאמינו בזה". ובמישור הבלתי מילולי הוא שם את כל הנשמה שלו וזה מדבק וזה גם עובד!


נאום נוסף שאני חייבת להזכיר פה כחובבת כדורסל (כך יצא) ושנכנס לקלאסיקה של נאומי המוטיבציה בספורט הוא של המאמן האגדי רלף קליין ז"ל כשאמר לשחקני מכבי תל אביב לפני הזכייה באליפות אירופה ב 1977: "מדינה שלמה תשב ותראה אתכם כולם רוצים שתנצחו. מה זאת וארזה? עיר קטנה באיטליה, עם חנות סוודרים טובה. אבל אם אתם תנצחו הערב, אתם תהיו גיבורים של מדינה שלמה. אתם תזכרו את זה כל החיים שלכם." קליין פותח באתגר הלאומי כמובן ומסיים באתגר האישי, מה תרוויחו? זכרון לכל החיים.

אפשר לקחת את הפרקטיקה הזאת וליישם בלא מעט סיטואציות. תנסו.

ובתמונה אבא שלי אחרי שכבש עוד שער, צריכה לבדוק איתו מי היה המאמן


תמונה מתוך מכבי חיפה - האתר הרשמי

28 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page